Bokurano Daibouken 2 (wersja tekstowa)

Pobierz napisy w formacie SRT
Pobierz napisy w formacie VTT
FUNDACJA INSTYTUT ROZWOJU REGIONALNEGO PREZENTUJE
TYFLO PODCAST
No i już jesteśmy, 28 dzień sierpnia.
Coraz mniej wakacji nam zostało.
28 dzień sierpnia 2023 roku to w kalendarzu,
godzina 19 równiutko na zegarze,
na zegarze, a my rozpoczynamy pierwsze w tym tygodniu spotkanie na żywo na antenie Tyflo Radia.
Michał Dziwisz, witam bardzo serdecznie, przy drugim mikrofonie Patryk Chojnacki.
Cześć Patryku.
Witam ponownie, witam bardzo serdecznie wszystkich słuchaczy.
Dziś będziemy grać znowu.
Tak, będziemy znowu grać i w sumie kontynuujemy temat, oto ostatnia audycji.
Tak jest, bo w audycji poprzedniej, kiedy to mieliśmy przyjemność się spotkać,
prezentowałeś grę Boku-Ranodai Bouken w wersji pierwszej edycji, pierwszej części pierwszej.
Tak zwał, tak zwał w każdym razie z jedynką z tyłu.
Natomiast teraz jeszcze nam została dwójka do zaprezentowania, przynajmniej oczywiście wiadomo, w jakimś tam
niewielkim stopniu, bo gdybyś chcieć pokazywać wszystko,
no to musielibyśmy przeznaczyć najbliższych kilkanaście godzin na to, żeby
te rozgrywkę zaprezentować, a to i przy uwzględnieniu,
że wszystko poszłoby zgodnie z planem, a wiadomo jak to jest z grami,
mamy różnych przeciwników, których musimy pokonywać i to wcale nie jest takie łatwe.
To Patryku, gdybyś mógł powiedzieć w takim razie dla tych wszystkich, którzy
być może zachęceni poprzednią audycją
związaną z jedynką,
grali w jedynkę.
Dla tych, którzy grali w trójkę.
no to czego mogą się spodziewać po dwójce?
Ja wiem, że o tym mówiliśmy, ale może warto jednak kilka słów na ten temat,
zanim zademonstrujesz tę grę, powiedzieć.
Znaczy, generalnie…
Generalnie, Book 1 i Book 2 jest zupełnie innym podejściem też do tematu,
niż jedynka i niż tak naprawdę trójka.
Ja mam wrażenie, że on troszeczkę jeszcze eksperymentował tworząc dwójkę,
Ponieważ o ile w jedynce na przykład i w trójce mamy system taki trochę ala RPG, gdzie mamy poziomy postaci, mamy atrybuty, które możemy sobie podnosić, w dwójkach wszystko, w dwójce jakby wszystko jest skalowane, to znaczy mamy dostęp te bronie i te bronie są jakby odpowiednio dostosowane do etapów, które przechodzimy.
Co ma swoje minusy i plusy? Plus jest taki, że nie przedobrzymy, no bo jedyne co możemy przedobrzyć to w życie, które musimy kupować.
No a druga sprawa minus taki, że tak naprawdę no mamy jakby troszeczkę narzucone tempo rozgrywki.
To znaczy na przykład mamy narzucone, że 5 uderzeń miecza zabije, nie wiem, tam jakiegoś psa, a 10 uderzeń młota zabije kota.
Taki przykład daje, ale generalnie po prostu każda broń ma już ustalone na sztywno do obrażenia wszystko i oczywiście wiadomo, bronie są tym silniejsze im jesteśmy wyżej, natomiast nie ma tak, z wyjątkiem oczywiście jednej rzeczy, o której powiem później, nie ma tak, żeby te bronie, w sumie to dwóch, nie ma tak, żeby te bronie jakby były, stawały się potężniejsze jak w niektórych grach.
One mają ustalone swój poziom, one działają tak samo jak chcą, ale za to mamy też nieco mniej skomplikowany gameplay, rozgrywkę, ponieważ jest ona troszkę upraszczona względem jedynki, a tym bardziej względem trójki, niemniej jednak dostarczy sporo zabawy, sporo przyjemności.
Także generalnie dwójka jest, tak jak mówiłem, to jest taki trochę eksperyment, gdzie on zrobił jedynkę, szkoda, że nie poszedł tym tropem, bo naprawdę jedynka była świetnie zrobiona, gdzie on myślał jak to zrobić inaczej, więc zrobił, nazwijmy to, nawet nie wiem jak to nazwać, po prostu grę, która ma konkretne etapy, do których dostajemy przez menu.
Natomiast potem, kiedy wydawał trójkę, pomyślał sobie najprawdopodobniej, czegoś mi tu brakuje.
Jednak te poziomy to w sumie były fajne.
I te tarcze też były fajne, to w sumie trzeba coś z tym zrobić.
Może nie tak jak było tam, ale podobnie.
No i w trójce rzeczywiście pojawiły się poziomy, pojawiły się tarcze.
Pojawiły się też różne inne zagadki, które w dwójce próżno szukać,
ale dwójka to miała też inne.
Natomiast te z trójki są nieco bardziej skomplikowane.
Więc w dwójce możemy spodziewać się czego?
Możemy się spodziewać…
Głównie tak naprawdę zbieranie złota, żeby kupić lepszą broń.
Idźmy dalej, idźmy do przodu i wszystko usuńmy, co stoi na naszej drodze.
Chociaż nie tylko oczywiście.
Jednak jest to główny aspekt tej gry.
Czyli wydaje się, że jest stosunkowo prosto.
Na pewno jest prościej niż w jedynce, ponieważ mamy system walki trochę inny.
trochę inny, mamy system chodzenia w ogóle zredukowany, mamy prościej, ale jednocześnie mamy też trudniej właśnie dlatego, że bronie nie dostosowują się pod nas, tylko my musimy dostosować się pod nie.
A co to oznacza w praktyce?
No to co powiedziałem, czyli po prostu broń ma już ustaloną na sztywno jej zasięg, atak, prędkość uderzenia.
No i to od nas tylko zależy, czy będziemy miały np. używać, a ja użyję tego miecza, jest trochę słabszy, ale np. jest dłuższy, czy wolę iść bardziej w zwarcie, ryzykując obrażenia, ale walnąć młotem, który zda większe obrażenia.
Rozumiem, bo jak rozumiem np. w trójce, to działało to tak, że im wyższy poziom, to jednak też ta broń była silniejsza.
Tak, otóż oczywiście te najsłabsze bronie z czasem stawały się kompletnie bezużyteczne, nie potrafiły nic zrobić, ale to z czasem, szczerze mówiąc nie wiem czy na normalnym poziomie rozgrywki takie coś w ogóle było możliwe, na pewno tych wyższych, natomiast w jedynce tak naprawdę jeżeli się dobrze człowiek nalewelował, nagrindował, no to nawet zwykłym podstawowym młotem mógł wszystko zabić i to w sumie troszeczkę było słabe, chociaż z drugiej strony też człowiek był chłopak młody, tak jak zresztą mówiłem, więc uczył się, a i tak zrobił kawał świetny rozgrywki.
Dokładnie, bo gra naprawdę jest całkiem ciekawa, powiem szczerze, ostatnimi czasy tak po tej audycji odpaliłem sobie BokuRano i jak mam chwilę czasu to…
Trójeczkę?
Tak, trójkę, trójkę. I próbuję sobie w nią pograć. Co prawda na razie jestem dopiero w części drugiej, czyli walczę z biurkami.
A, tam.
No, ale udało mi się już całe szczęście pokonać Lampy i Niedźwiadka, czyli bossa w tej…
Tak, pierwszy bossi, który potrafił sporo namieszać, napsuć krwi.
Oj tak, oj tak, to prawda, to trzeba było mieć na niego jakiś tam odpowiedni sposób.
W ogóle, jeżeli kogoś interesuje granie w Bokurano i włada w miarę dobrze angielskim,
to jeżeli chodzi o trójkę, no to cała strona w ogóle tej grze została poświęcona,
Można ją sobie w Google’u wyszukać, teraz nie pamiętam adresu, szczerze powiedziawszy,
ale tam jest mnóstwo różnych poradników, zarówno w wersji tekstowej, jak i w wersji audio,
więc jeżeli ktoś gdzieś się zatnie, to warto sobie tam poczytać, poszukać, może jakieś wskazówki Wam pomogą pójść dalej.
Tak, z tych poradników troszeczkę jest na przykład poradnik, nie wiem czy on jeszcze jest, ale na przykład poradnik Jeffa Rutkowskiego,
Jest poradnik z Black Screen Gaming, też.
Na Audiogames z tego co pamiętam też coś było na archiwum.
No, także jest w co grać.
No, ale my skupmy się na dwójce.
Ja jeszcze tylko dodam, że nasza dzisiejsza audycja jest na żywo,
więc jeżeli macie ochotę się z nami skontaktować,
coś powiedzieć, napisać, to jesteśmy do waszej dyspozycji.
kontakt.tyflopodcast.net, aplikacje na Windowsa i iOSa oraz oczywiście też Facebook, YouTube,
no i tyflopodcast.netu.com to dla tych, którzy chcieliby do nas się dodzwonić.
Dobrze, Patryku, to antena jest twoja, spróbujmy zagrać.
No tak, najpierw oczywiście powiem też, gdzie możemy grę pobrać,
bo generalnie grę możemy pobrać tak naprawdę z dwóch źródeł
i to w tym momencie już nie ma znaczenia, z którego pobierzemy,
Ponieważ jest pewien problem, który jest w sumie dziwny i do dzisiaj nie potrafię go zrozumieć.
Generalnie grę możemy pobrać albo z audiogamesarchive, czyli archiwe.net.
Tam wchodzimy sobie w developer list, Neonhan Gamma jest wpisane.
No i tam mamy bo Kurandai Bouken 2.
Pobieramy plik, uruchamiamy i potem zaczynają się trochę schody, ale tylko troszeczkę.
Teraz powiem o co chodzi.
Możemy też poradzić grę z oficjalnej strony producenta, czyli nyanhangames.com
Natomiast gdzie jest problem? Tam wchodzimy w softs i tam jest oczywiście strona po japońsku.
Natomiast tłumaczenie poradzi sobie bez problemu, tam mamy bokrędla, bokrędla w ogóle.
Czego nie powiedziałem? Pełna nazwa gry to Our Great Adventure Counter Attack.
Counter-Attack generalnie na polski tłumaczony jako Podbój i Konter-Attack.
Nasza Wielka Przygoda 2.
Konter-Attack i Podbój.
Dokładnie japońskiej nazwy nie podam w tym momencie, bo jej nie pamiętam.
Natomiast o co chodzi z tym problemem, o którym mówiłem.
Generalnie gra jest w jakimś tam stopniu przetłumaczona na język angielski.
Co też tu powiedziałem w poprzedniej audycji, to jest dosyć śmieszne.
Ponieważ jedynka nie jest przetłumaczona w ogóle.
Trójka jest częściowo, a trójka w sumie w pełni.
Teraz problem jest taki, że kiedyś był patch,
który sprawiał, że to tłumaczenie angielskie do dwójki było o wiele lepsze niż jest.
W sensie tam było więcej rzeczy.
I teraz ja tego patcha szczerze mówiąc nie wiem, czy on w ogóle dziś jeszcze jest.
Teoretycznie, kiedy odpalamy grę, ona chce się aktualizować do nowszej wersji,
która właśnie miała ten patch.
Tylko, że aktualizacja nie wychodzi, ponieważ jakby wersji nie ma na serwerze.
Wygląda to tak jakby Yukio wrzucił starszą wersję na serwer, zapomniał o wrzuceniu nowszej, ale dał informację, że jest nowsza.
I tak to sobie wisi i wisi, chociaż nowsza wersja faktycznie była.
Ja kiedyś nawet miałem swego czasu jeszcze na Klango, czasy Klango.
Ona tam była przez Patryka Mojsiewicza podrzucona, już w ogóle skonfigurowana.
I to była ta wersja najnowsza, chyba 1.40.
Co jest dziwne, ponieważ nie wiem skąd ten błąd się bierze.
Niemniej jednak to tłumaczenie nadal nie było idealne, ale było lepsze.
Dlatego ja mimo wszystko, jeżeli to kogoś, nikogo nie interesuje historia,
to można sobie grać na angielskiej wersji, która jest.
I ona działa. Ona jest grywalna.
Nazwy większości broni są przetłumaczone.
Wszystkie przedmioty są przetłumaczone, te zwykłe, kolekcjonerskie, nie wszystkie, ale to jest mniej ważne.
Historia jest tam dotknięta, sklepy są przetłumaczone tylko tak, że wiemy co kupujemy, ale opisów przedmiotów nie mamy, tylko w kilku sklepach mamy, więc generalnie jest tak jak jest, ale przejść grę jakoś tam się da.
Natomiast ja tak jak powiedziałem, polecam jednak grać po japońsku, ponieważ troszeczkę to uprości sprawę.
Po japońsku i można sobie włączyć tłumaczenie.
Dokładnie tak.
I damy radę.
Dokładnie, więc ja teraz grę uruchomię.
A, nie mam jeszcze chyba…
Udostępnij jeszcze dźwięk.
Tak, tak, oczywiście.
Rozpoczęto.
BK-2 Windows.
Jest i mam unfolda po angielsku,
bo tak jest akurat mi teraz wygodniej.
Nie jest to konieczność.
Tak samo jak na przykład niektórzy ustawiali sobie
powiedzmy układ klawiatury na japoński.
To można, ale nie trzeba.
Najpierw zloguję się do słuchajcie JGT,
bo JGT tutaj chociaż jest jak jest,
Będziemy używali słuchajcie, nflda, to już wiecie co, nie, użyję tego JGT, bo w sumie ostatnio używałem nflda translate w jedynce, bo nie dało się inaczej, natomiast tutaj przekazuję wam, pokażę jak JGT sobie z tym radzi.
F C J B T Login, Log Pass, U S P A T S, 2 P A B, Blank, Star, Star, Star, Star, Star, Star, B K 2 W, Plaekse 2, L C S C D Y L O N J, tak to są jakby znaczki, teraz nic nie słychać, B B L C S C D Y L O N J L O S T R E E S Z T Z P A D O U B L E R I G T P O I N T I N G A N G L E B R A C K E T S C D Y L O N Z Z H A C K I E M V E R S I O N 1 3 0 L C S C D Y L O N J L O S T R E E S Z R E T U T U ŻYTKOWNIK BOLI
Tak, wiesz, 1.30, więc tak jak mówiłem, tamta mogła być 1.40.
Użytkownik Borkow został umieszczony.
A, dobra, po prostu coś zooma, jakieś informacje, dobra.
Tak jest.
Co teraz zrobię?
Generalnie grę ustawiłem tak, żeby wyrzucała mi tekst do schowka.
Dlaczego? Ponieważ z jakiegoś powodu…
Mam nadzieję, że to jest tylko u mnie błąd.
JGT nie chce mi tłumaczyć jakby w locie.
No, jest to do obejścia przez właśnie schowek, więc nie ma problemu.
Gra obsługuje takie coś.
Generalnie kiedy ją odpalimy, pierwszy raz gra uruchomisie z wyjściem na autodetect, czyli wykrywanie automatyczne i w języku japońskim, w tym momencie można tak naprawdę zrobić po prostu, jeżeli mamy na przykład speech history, no chyba, że możemy też, słuchajcie, ale można też zwykłym nvlda translate wcisać Alt Shift E, jakiś tam domyślny skrót, nie pamiętam, no i sobie przetłumaczyć po prostu ten tekst, generalnie chodzi o to, żeby wejść w ustawienia i przełączyć sobie język, chyba, że ktoś z ustawień nie pisze japońskiego, więc nie trzeba,
Natomiast jeśli ktoś chce, można w ten sposób
Opiszę teraz menu
Enable auto-translate
Kontynuuj od za-
Od samego początku
Sprawdź aktualizację
Preferencje
Oj, mam ustawione
Z jakiegoś powodu
Poziom
Mam ustawione język polski w JGT, co tak w sumie nie powinno być
Dis
Enf
Przepraszam was bardzo, że zapomniałem o tym
JGT-set
Ale widziałem, że go przestawiłem
Japantarbetsource
Latako
Plruptd
Frsn
Lc
Enable front-heb
Jest ok, dobra, mamy
Tak, czyli jakby zacznij nową grę, tak, stwórz nowy plik zapisu i rozpocznij grę.
Tak, czytaj grę, po prostu wczytujemy grę z zapisu i gramy od momentu, gdzie zakończyliśmy.
Tak, tak jak powiedziałem, jeżeli to wcisnę.
Anef updateable version was found. Surrend version 1.33. Updateable version 1.34.
A, to 1.33. Okej, no i co wam pokaże, co się stanie, ja chcę to zaktualizować.
Okej, ja wam pokażę, co się stanie, jeśli chcę to zaktualizować, no bo będzie w błąd.
BK2 Windows. Widok element.
Taki błąd, że po prostu grę nam wyrzuci.
A to szkoda.
Ja mówię, nie wiem, skąd to wiesz.
Our great song. Heads for references. Gamement.
Mamy też tu wyjście.
Najważniejsze są w sumie teraz ustawienia.
BGM volume, Location, 820
Environment sound, volume, warehere, 1500
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
Wyjście dźwięku.
nie wiem jak teraz, natomiast kiedyś był on całkiem naprawdę dobry.
Chociaż na Europę nigdy nie był zlokalizowany, no niemniej jednak z tego co wiem,
z tego co kiedyś tam sprawdziłem z ciekawości, to był całkiem okej.
Automatic selection.
Detects available spechmethods and selects it automatically.
To nam wybierze NVDA, jeżeli mam odpalone.
Taka jakby ciekawostka.
Jeśli nie, to pójdzie z SAPI.
If you have activated NVDA, you have general output.
NVDA or you have four windows.
It automatically adjusts them and outputs audio.
Tak, no tutaj mamy NVDA lub JAWS.
Sapi 5 audio output, perform audio output to sync Sapi 5, leasę preparetę japanesę Sapi 5 w ojce.
Tak, przygotuj japoński głos, no bo jakby to jest zestawiony język angielski, język japoński.
Generalnie chodzi o to, że możemy mieć wyjście dźwięku na Sapi.
Environ audio update headset, gamę start, surrent location off.
Ja to polecam generalnie wyłączyć, bo będzie nas tylko męczyło, że jest aktualizacja, natomiast nic z tym nie zrobimy, czyli sprawdzę aktualizację przy włączaniu gry.
Language hojce.
Wybór języka.
To jest japoński, angielski, japoński…
No i…
No to co, zaczynamy nową grę, no nie?
Myślę, że tak.
Witaj w naszej wielkiej przygodzie.
Tak, to jest, ta gra jest, tak zwanym, side-scrollerem,
który jest kontynuacją poprzedniej części,
czyli nasza wielka przygoda, ambicje w ciemności.
Najpierw to wybierz slot, czyli miejsce,
w którym będziesz zapisywać grę.
Gra będzie zapisywana po przejściu każdego poziomu
w tym właśnie slocie.
Mamy ich dziesięć.
Jeden.
Ja wybiorę drugi, ponieważ pierwszy mam zajęty moim savem.
PLEASE DECIDE THE NAME OF THE PLAYER
SINCE THE INPUT BOX SOME SOULD PLEASE SELECT WITH THE TAB KEY
LCCD LONG YELLOW BLANK
S E
P A T S
LCCD LONG S
L S E T A T S
Po prostu wyskoczyły jakby japońskie znaczki, ponieważ to jest trochę odrębna część.
To jest jakby taki zwykły element UI.
Nie chcę wytłumaczyć.
Mamy.
Nowy zapis został stworzony.
Gra jest jakby rozpoczęta.
Najpierw przejdziesz tutorial, a dopiero później będziesz mógł zagłębić się w przygodę.
A w jedynce tutoriala nie było.
W tym momencie możesz wejść tylko do tutoriala, a w tutorialu masz tylko jeden odblokowany poziom, więc wciskanie strzałek nie spowoduje żadnych zmian, nie usłyszy żadnych dźwięków, nic.
Tak, jeżeli możemy sprawdzić obecną pozycję za pomocą klawisza spacji, to znaczy to na czym stoimy.
No teraz właśnie o co oczywiście są spacje. Wciskam spację.
Space.
Space.
A to jeszcze nie zadziała tutaj.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
Space.
My tutaj mamy informację o tym, ile graliśmy już całkiem, z czego czas, w którym stoimy w menu też się liczy,
więc nie jest to tylko czas, a szkoda, nie jest to tylko czas, który spędzamy na przejściu leweli.
W sumie szkoda, że nie ma na przykład takiej tabelki, w której nam to na przykład później powie,
że poziom drugi w pierwszym etapie zajęł ci na przykład dwie minuty, a poziom trzeci minutę.
Taki, wiesz o co chodzi, taki jakby…
No byłyby to ciekawe statystyki.
Nawet może to są takie rekordy, że trzeba pobić własne, że o, zrobiłem w minutę, to teraz powinno być w 40 sekund.
Okej.
Item Tostage Selecjon. Mowę Tostage Selecjon z Creen.
Wybór etapu. Tu możemy wybrać sobie ten etap i tutaj…
Tostak jest elekcją. Tostak jest to, to, to, tak jak mówiłem, ona po prostu pokazuje na czym stoimy.
Item. Ewo Ucanheck items on hand.
Przedmioty, czyli przedmioty, które mamy, nie mamy ograniczenia przedmiotów, żadnego, taka informacja, taka, że są w jedynce.
Soleccjon items. Ewo Ucanheck handheld soleccjon items.
Przedmioty kolekcjonerskie, czyli jakieś piłeczki, no generalnie różne dziwne rzeczy, jakieś książki, które w sumie do niczego nie służą,
no niektóre służą, ale generalnie większość do niczego nie służy i po prostu sobie po prostu jest.
Weapons. Ewo Ucanheck overhanded weapons.
Confirmation and modification of data. It manages saved data.
Environment settings. Access gamelands.
To jest wyjście z gry.
No to co, idziemy do tego tutoriala, prawda?
Myślę, że tak.
No i teraz właśnie spacja.
Strzałki nie robią nic.
Naucz się używać akcji z klawisza Enter.
Generalnie, w ogóle też nie powiedziałem,
gra podzielona jest w ten sposób, że mamy 25
stage’y, czyli etapów.
I w każdym stage’u, nie liczę tutoriala oczywiście,
i w każdym etapie mamy 4 poziomy,
z którego czwarty jest bossem i jakby piąty jest czymś dodatkowym, sklep, menu informacji, jakieś miejsce gdzie możemy coś sprzedać, generalnie po prostu miejsce takie dodatkowe.
Dobra, zacznijmy.
Zagramy w piłeczkę.
Jeśli piłka do czegoś to dotoczy, naciśnij ENTER, aby ją odrzucić w drugą stronę.
Leasere turn tche balto tche ribhtside.
Proszę odrzuć piłeczkę w prawo.
Vhenitreahes tche leftside itrebunds.
Jeśli piłeczka jakby trafi w lewą krawędź, ona się odwróci i po prostu pójdzie z powrotem w prawo.
Czyli ona może sobie tak bez końca w lewo, w prawo, w lewo, w prawo furbać.
Okej.
Teraz tak, lewo, prawo.
Znaczy, robię to, ja zaraz specjalnie to nic nie robię,
proszę bardzo, wolne ławczane się odbiła.
Patryku, ale wiesz co, mamy jeden mały problem,
bo to jest, bo dźwięk mamy w mono,
chyba nie włączyłeś sobie dźwięku stereo w udostępnianiu.
Oj, chwileczkę.
BK2, sterowanie od sterowania.
Już coraz to naprawię.
Tak, no, dobrze, że nam to wyszło teraz,
na samym początku.
Jak udostępniasz ekran, to tam masz wybór, czy ma być…
Szkoda, że on nie zapamiętuje tych ustawień.
No, niestety.
Niestety, ale myślę, że zaraz będziemy mogli kontynuować grę.
Sterowanie udostępnione.
Więc po prostu w sytuacji, kiedy chcemy się odwrócić, możemy odwrócić strzałkę w lewo-prawo i wtedy mamy ten dźwięk, który informuje nas, że znowu dokonaliśmy obrotu.
I przeciwnik ma to samo, w sensie, jeżeli np. idziemy na lewo, on idzie do nas z lewej strony, czyli musimy się odwrócić w prawo, też usłyszymy ten dźwięk, że on się odwraca.
Strzałka w górę, spok, tak jak w… zresztą potrafiała jeszcze tak samo jak w jedynce podczas walki.
Ok, dobra, złapię tą piłeczkę. A! Jeszcze pokażę menu pod tabulatorem.
Submenu.
Ona jest dość ważna.
I status display.
Co my tutaj mamy? Mamy nasz status.
Stahap, overall status.
Jakby cały status.
HP, 100, 100, remaining 100.
100 HP na 100, pozostało 100%.
Surrend position, 0.
Obecna pozycja, 0.
Equipment weapon.
Jakby…
Equipment weapon.
Jakby broń, której obecnie nie mam wcale, więc jakby jej tu nie wyświetlam.
Nie, nie wyświetla.
Number of possessed gold coins.
Zero scheps.
Ilość posiadanego złota. Zero.
Playing level. Zero jeden.
Poziom, w który grasz. Zero jeden.
Czyli po prostu etap zero, poziom jeden.
Weapon usage restriction. None.
Chodzi o to, że w niektórych… jakby…
zablokowanie użycia broni.
Chodzi o to, że w niektórych etapach
nie możemy używać broni.
Z różnych powodów.
Na przykład dlatego, że mamy poziom,
że jesteśmy na przykład na ulicy,
No to z takiej sytuacji wyciągnięcie pistoletu i strzelanie do ludzi raczej nie byłoby niczym ciekawem, zwłaszcza że nikt tam nic nie robi.
A druga sprawa, można by w ten sposób sobie nieraz uszkodzić coś, co jest nam potrzebne.
Jakiś przedmiot, który jest ważny, żeby przejść etap.
Czy coś jeszcze tu mamy? Chyba nie.
Tak, przedmioty, do których zaraz powiem też skróty w sumie.
Skróty kolekcjonerskie.
Bronie.
To jest świetna rzecz.
EQUAL HANDHELD WEAPONS
z góry. Item, obiekt information, za chwilę to pokażę. Przerwa, przerwie etap, czyli jakby no wyjść do menu głównego.
Ustawienia, exit menu i wyjście z menu. O co chodzi z tym, z tymi obiektami? Wciskam literę D i jest to takie menu, w którym wyświetlają nam się
Wszystkie rzeczy, które znajdują się na mapie, są to wszystkie rzeczy, z którymi możemy w jakikolwiek sposób wejść w interakcje.
To mogą być przeszkody.
Albo i nie, bo czasem się też, chyba, że w dwójce jest tak, że zawsze możesz wejść w interakcje, ale czasem są takie rzeczy, które na przykład są wysoko i one, to wiem, z trójki i one na przykład dla nas dostępne będą dopiero po jakimś czasie.
Tak, natomiast teoretycznie możliwość interakcji jest.
No teoretycznie tak. Po prostu będą wszystkie, które są na planszy.
Wszystkie, które są na planszy, a wszystkie, które jakkolwiek możemy, nazwijmy to, użyć.
To znaczy chociażby w niego uderzyć. I to już jest jakby interakcja, ponieważ może być to ściana.
Oczywiście nie chodzi o taką ścianę jak w Trójce, czyli taką do skakania, bo tam faktycznie tego nie ma.
Natomiast tutaj chodzi bardziej o takie rzeczy typu, na przykład później pojawia się coś takiego jak Invisible Wall,
czyli ściana, którą nie da można rozwalić i nie można jej przebić ani przeskoczyć.
Trzeba po prostu użyć na tyle zasięgowej broni, na tyle dobrym zasięgiem, żeby…
bo ta ściana jest przezroczysta, tak jakby, więc możemy przez nią broni używać,
żeby coś rozwalić, żeby ta ściana się znikła.
Ale ona się pojawi. Mamy tu jakieś przełączniki, mamy przeciwników,
mamy przedmioty leżące na mapie, przedmioty poruszające się, jakieś strzałki, pociski.
Generalnie różne tego typu rzeczy. Natomiast też tutaj, i to jest dosyć duży błąd, który zrobił Yukio.
O ile na pewno wiesz, w trójce jest klawisz Q, który mówi Ci Twoją pozycję.
Natomiast tutaj, niestety, żeby sprawdzić naszą pozycję na mapie, albo wejdziemy sobie w status, albo tutaj i mamy…
Pierwsza opcja. Ile pozycji na mapie i jaka jest nasza pozycja na mapie.
Z czego ważna rzecz jest taka, że w ogóle nasz bohater porusza się troszeczkę jak w Adventure at Sea.
Troszeczkę, nie do końca, ale troszeczkę.
Ponieważ nasz bohater może skoczyć w górę, natomiast on może skoczyć w górę tylko jedną kratkę.
Jak wyobraźcie sobie mapę jako taki pasek, długi pasek, powiedzmy na kratki, powiedzmy na 100 kratek,
który jeszcze ma nad nami są dodatkowe kratki.
Bo tak to w sumie wygląda.
Jest to gra dwumierowa, więc nie mamy długości, mamy tylko długość i wysokość.
I w tej sytuacji, w trójce na przykład, kiedy podskoczymy,
w jedynce jakby nie musi być to w ogóle, nie wiem jak to jest, ale tam to w ogóle nie jest ważne, ponieważ
jakby tam jedyny co jest w górze to może być ptak, który i tak jest nad głową, więc wystarczy skoczyć i go zabić, natomiast
w dwójce problem polega na tym, że nieważne jak się postaramy,
Niektórych przeciwników możemy rozwalić tylko i wyłącznie konkretnym rodzajem broni.
Ponieważ są oni na tyle wysoko, że ta jedna kratka, na którą podskoczymy, nie wystarczy, bo potrzebna jest jeszcze jedna.
A tutaj niektóre tylko bronie mogą dostać się na tę wysokość nieosiągalną dla nas,
co wcale nie sprawia, bo przeciwnik może nas spokojnie bić ze swojej wysokości.
No tak.
Więc tak.
position 3, height 0.
a jak my mamy mniej, to źle.
To źle, oczywiście.
Właśnie też chciałem o tym powiedzieć,
bo jeżeli my zadamy jakieś obrażenie przeciwnikowi,
to te HP spada jemu,
a jeżeli on coś nam zrobi, no to nam niestety.
I tego nie chcemy.
Do czego zmierzam?
Chodzi o to, że nie sprawdzimy sobie w ten sposób,
czy nasz przeciwnik jest na wykończeniu,
czy jeszcze jest rzeźki.
Niektórzy przeciwnicy mają inny dźwięk,
kiedy się ich bije, kiedy są już słabi.
Ale niektórzy, inni, czy tak, czy tak,
dźwięk mają dokładnie ten sam.
Więc musimy się trochę domyślić, na przykład nauczyć się, że tego zabiję na 10 uderzeń, a tego na 20.
No bo po prostu tego inaczej nie sprawdzimy.
A druga sprawa, której nie sprawdzimy, to jest w ogóle dziwne.
To znaczy, nie jest to potrzebne, ale powinno to być mimo wszystko.
O ile wysokość przeciwnika sprawdzimy, naszej wysokości nie sprawdzimy nigdy, popatrz.
Po prostu masz pozycję.
No tak.
Ale nie masz wysokości.
To znaczy, w sytuacji, kiedy na przykład byłbym na łódce,
Która jest na wysokości 1, na której ja jestem, dzięki czemu ja też jestem na wysokości 1, więc wtedy mogę, dobra, wtedy, oczywiście wtedy, i tylko wtedy mogę skoczyć na tę wysokość 2, to ja i tak tego się o tym nie dowiem, w sensie jeżeli tu wejdę, muszę się domyślić, że to jest na wysokości 2, ja o tym wiem, ale ja się muszę tego domyślić, nie sprawdzę tego w samej grze, mogę zobaczyć tylko swoją pozycję, czyli tą w długości, od lewej do prawej, która kratka na mapie, ale nie która kratka na wysokości.
Rozumiem.
Nie wiem czemu tak jest.
No to co? Czy coś jeszcze?
Tak, parę skrótów, bo zapomnę.
Litera C. Przedmioty reakcjonerskie.
Litera…
To jest to menu.
Litera H. HP.
Litera W. Bronie.
I przedmioty.
O.
Które, szczerze, nie wiem co robi.
Mówi coś, natomiast…
Nie wiem o co chodzi z tą literą O
i w sumie wszystko z tego co powinno być
a no oczywiście
strzałka w górę, skakanie
lewo, prawo, wciskanie strzałek
chodzenie z kontrolem
bieganie
niestety tak jak w trójce nie mamy taką opcji
a tutaj niestety jej nie mamy, to znaczy żeby biegać
musimy trzymać kontrol
w trójce można zrobić tak, żeby biegać
wystarczy jakby trzymać strzałkę
W jedynce nie było to potrzebne, bo tam, jeżeli walczyliśmy, wiadomo, że walczyliśmy z jednym przeciwnikiem, więc jakby wiedzieliśmy, że on jest jeden, więc to w sumie nie było potrzebne, natomiast na mapie, jak pamiętasz, wszystko miało swój jako taką dźwięk i nas do siebie prowadziło.
No to prawda.
Znaczy, nie wiedzieliśmy, co to jest, natomiast, znaczy wiedzieliśmy, czy to są drzwi, czy to jest przedmiot, czy coś tego typu, natomiast, no tak, nie wiedzieliśmy, co to jest.
Tego dźwięku nas do siebie prowadziło.
No to prawda.
Nie wiedzieliśmy, co to jest.
Wiedzieliśmy, że to są drzwi, czy to jest przedmiot.
Natomiast nie było potrzebne, tutaj już jest.
Złapię tę piłeczkę.
Złapię tę piłeczkę.
I spadnę w ramię broni.
Wszystko w parę razy Enter.
Z pewną drogą Enterem też podnosimy przedmioty.
No, chodź tu.
I ten dźwięk, jakby to jest odrzucenie piłki?
Okej.
Okej.
No dobrze, to tym razem rzucę do Ciebie 10 piłeczek.
Proszę oddaj mi wszystkie.
Dobrze.
Mamy ich 10 faktycznie.
A 6, bo one się chyba generują.
O, total numberofobiec dziewięć, spago, one się generują, za chwilę będzie dziesięć, a, hmm…
Piekawostka, a, nie, dobra, jeszcze nie, dobrze, okej, no to…
Ten dźwięk, tydydydy, to znaczy, że jest, że piłeczka trafiła tam, gdzie trzeba się naprawić.
Gdybym teraz w ogóle sprawdził, poddaję, jeżeli, ja to zresztą pokażę.
Teraz nie moja strona.
Teraz ona jest na planszy.
Teraz trzy.
Ona bardzo szybko teraz porusza się w prawo.
O wiele szybciej niż szła do mnie w lewo.
Zresztą to było słychać po dźwięku.
Właśnie o tym mówię.
I to jest świetne.
Jeśli jak widzisz w tej grze możesz załapać wszystko
ruszając się i wciskając Enter.
ale w większości rzeczy.
Ważna rzecz.
Przedmiot spadający nie porusza się,
natomiast możesz go złapać w ten sam sposób.
Rozumiesz?
Dobra.
No to mamy jakby pierwszą część zrobioną.
A!
Jeszcze taka rzecz dotycząca tego D.
Ja przepraszam, że tak trochę chaotycznie,
ale teraz mi się przypomniało.
To, co wyświetla się pod D,
w większości przypadków,
W dużej większości przypadków możemy zniszczyć, to znaczy…
Znaczy… To znaczy tak.
Możemy zniszczyć, natomiast efekt tego może być dla nas dobry lub zły.
Lub zły, tak.
Ponieważ oczywiście są rzeczy, których nie zniszczymy.
Na przykład tych Invisible Wall, których jako tako nie zniszczymy.
One są przecież pod D.
Są osoby, których nie możemy nieraz zniszczyć.
Nie zawsze, nieraz możemy, nie zawsze.
Ale na przykład są drzwi, które, jeżeli mamy naprawdę mocną broń,
możemy sobie nieopatrznie rozwalić, bo drzwi mające sprzęt mają ogromną ilość HP,
ale zniszczyć się je da.
Ja myślę, Patryku, że zanim przejdziemy dalej,
to przyjmiemy do
naszego spotkania
słuchacza, który się
ukrywa pod sylwą
Borkow, zresztą to tutaj
słychać, jest z nami.
Miejmy nadzieję, że za moment się
usłyszymy i
uda nam się odpowiedzieć, a właściwie tobie
przede wszystkim, na pytania
naszego słuchacza.
No, tylko jeszcze musi zezwolić na nagrywanie dźwięku.
No tak.
I zaraz będziemy się słyszeć i mam nadzieję, że się odezwie do nas.
O! Jesteś!
Witamy, witamy.
Mam kilka pytań.
Po pierwsze, mam kilka pytań.
Patryku, ja myślę, że mógłbyś wyciszyć na moment dźwięk albo jakoś zapauzować, bo nam słuchacza bardzo, bardzo cicho słychać.
Jak skonfigurować ten pakiet z nowszą wersją?
Poczekaj sekundę, sekundę.
Dobra, teraz jeszcze raz powtórz.
Jak skonfigurować ten pakiet z nowszą wersją? Jak to tam zrobić?
No właśnie, problem jest taki, że nie wiem gdzie ta nowsza wersja jest, ona gdzieś powinna być, musiałbyś znaleźć, popytać się ludzi, najlepiej napisać po prostu maila do samego Jukia, bo na serwerze tego nie ma, znaczy może jest, tylko po prostu nie ma tego wyświetlonego w plikach, możesz pobrać tylko tą wersję, którą ja mam i to jest trochę przeszkoda, no ale niestety.
A widziałeś gdzieś, gdzie jest tam beta 2.0, o co w tym chodzi?
Aaa, a to, wiesz co, to to powiem pod koniec audycji, tak, ja wiem o co chodzi, ale to powiem pod koniec, bo to jest jakby zupełnie co innego.
I jeszcze jedno, czy backup was?
Możliwe tak jak backup, czy backupowanie save’a na serwerze?
Nie, tutaj tej opcji nie mamy, jeszcze.
A jak to w ogóle włączyć w backup, żeby gdzieś to wyszło, że się da?
Musisz założyć sobie, pamiętam, konto i po prostu tam na maila zakładasz sobie konto, wpisujesz hasło i potem robisz backup save’a i przecież zobaczysz, jak na przykład masz nowy komputer, możesz sobie go przywrócić.
Ale gdzie założyć konto?
Tam w tym menu, ale powiem szczerze, ja akurat osobiście z tego nigdy nie korzystałem, to bardziej…
Ja z tego, ale wiecie co, ja z tego kiedyś też korzystałem i mam wrażenie, że to w ogóle kiedyś było w którejś wcześniejszej wersji Bokurano, że ono, że to było gdzieś bardziej na widoku.
Ja wcale nie jestem pewien czy przypadkiem teraz w tych kolejnych wersjach trójki, czy to po prostu nie zostało wyłączone, bo ja też tego ostatnio szukałem, ale przyznam szczerze niezbyt uważnie, więc…
LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, LCS, L
Potem strzelnij na backup menu.
Tak, ale przed przymruczeniem trzeba też mieć przejrzenie.
A to nie wiem, szczerze nie wiem, mówię, ja tego nie używałem, nie wiem.
Okej.
Dziękuję za wsparcie.
A proszę bardzo.
Dobrze.
A jak ten, a czemu nie można w sumie po polsku włączyć tłumaczenia jak w polska audycja?
Można, natomiast efekty tego będą dość zabawne.
Więc ja tego chcę uniknąć, bo efekt tego mógłby być na tyle zabawny, że prędzej się uśmiejemy niż coś zrozumiemy.
Bo niestety to polskie tłumaczenie to jest brane, zdaje się, że to jest podwójne tłumaczenie jeszcze z angielskiego.
Jeżeli chcesz zobaczyć jak tłumaczy pan polski, to zobacz sobie starą audycję Lirina, Tomasza Tworka na temat Shadow Line’a.
Tam on zrobił polskie tłumaczenie, no wychodziły z tego śmieszne rzeczy.
Grać się dało, ale to wszystko.
Jeszcze jedno pytanie, jaka jest różnica, czy ty skorzystasz z JGT i NVDA Translate?
Wietnamski i chyba, chyba Indonezyjski, ale tego nie jestem pewna.
Że nawet nie ma innego języka, niż japońskiego?
Jakby, no nie ma, natomiast sam silnik, ogólnie silnik pozwala na to.
Natomiast twórca dodatku, czyli Ian Reid, nie dodał tego, nie wiem dlaczego,
no po prostu tego nie dodał i… no i nie dodał.
Dobrze, to w takim razie dziękujemy ci bardzo za szereg pytań.
No i co? I wracamy do gry.
albo też przeciwnicy, mogą zostać odsunięci po prostu do naszej drogi.
Czyli na przykład jeżeli byśmy chcieli, możemy sobie drzwi z prawego końca mapy na lewy przenieść.
Dlaczego nie? Jest taka możliwość.
No dobrze, to co? To przechodzimy dalej?
No to idziemy dalej.
0-0-1-0
Doj…
Doj…
Doj…
Doj…
Doj…
Doj…
Doj…
Doj…
Rozumiesz zasady działania entera?
Let us learn jumping next.
Nauczymy się teraz skakać.
Tak, skok pozwoli się uniknąć ataku przeciwnika lub dostać się do istot, które są wyżej.
Zacznijmy od złapania piłeczki, która z jakiegoś powodu nosi się w powietrzu.
Jest dźwięk w miejscu, w którym piłeczka się znajduje.
Wciśnij ENTER, żeby złapać piłeczkę.
Jeśli poczujesz, że piłeczka jest już po środku,
naciśnij strzałkę w górę i wciśnij ENTER, żeby złapać piłeczkę.
Klawisz skoku to klawisz strzałki w górę.
Dobra. I teraz, jeżeli wyjdziesz z piłeczki…
Jak sam widzisz, jest napisane, że jest to floating ball.
Trochę, ale jest napisane, że no wiadomo, że…
Czyli że lata, tak.
Tak, że latając piłeczkę, unosząc coś w powietrzu właściwie.
Pozycja 3, wysokość 1.
Tak.
Więc jeżeli ja pójdę w wysokość na pozycję 3…
Ten dźwięk oznacza, że jesteśmy na pozycji czegoś.
I teraz wszystko nie entera, nic nie daje.
Natomiast jeżeli podskoczę…
Gratulacje. Tą piłeczkę ci dam. To jest tylko zwykła piłeczka.
Ewen Tchen, why is it floating in the air?
Next time let’s try a task. It’s okay, I will not do it for damage.
Arrows fly from the air, so please do not jump. Jumping at the aiming.
Strzały nadlatują z prawej strony, więc nie skacz z tamtej strony.
I teraz.
Na wysokości 20% mamy jakoś miotacz strzałek, arrow launcher.
I same strzałki…
Chciałbym to pokazać.
Jest to rzecz, którą w jakiś sposób możemy wejść w interakcję.
Można na nas walnąć, więc jest to jakiś tam rodzaj interakcji, dlatego wyświetla się w tym menu obiektów.
Natomiast co musimy zrobić? Oczywiście musimy skakać, żeby unikać tych strzałek.
Ten jakby dziwny dźwięk cięciwy, to jest jakby wtedy, kiedy on strzela.
A ten, to jest jak strzała walić w ścianę, a to jest jak walnieć w nas.
Kto faktycznie na mnie zadaje opowiedź?
O, dziękuję za twoją ciężką pracę.
A ten tydydydy to było oczywiście zakończenie.
Ale teraz, że autor jest demonem, to wszystko stanie się trudniejsze.
Tak, humor w całej serii BK jest jak najbardziej widoczny.
No i mamy teraz dwa takie.
Ja boję sobie zawsze się dziesięć.
Ile zaś pokaże?
100, 100
Nie będę dostawał wrażenia, ale cały czas mam 100 HP
Ale totalnumberofobiec z 2 cór rent posiłku
No tak, bo to po prostu nas ma nauczyć
Tak, no dobra
Oczywiście te debiotacze nie mogą same siebie wykwalić, bo one są wysokości 1
Natomiast strzałki są wysokości 0
I to same siebie nie rozwalą
Ważne, jeżeli dwie strzały się skrzyżują w drodze, to jakby one i tak polecą na tą stronę, to znaczy dwie strzałki nie zneutralizują się.
One jakby dolecą do końca nawet tak czy tak.
Jakby się przenikną i dalej polecą, rozumiesz co chodzi?
No tak.
One nie mogą się zneutralizować.
Tak jakby to powinno być, prawda?
Dobra, to jest bardzo zabawne, bardzo zabawne, bardzo zabawne, tak i mamy teraz
Arroflaunherposition 0
Arroflaunherposition 5
Arroflaunherposition 11
Arroflaunherposition 20
Zostawcie mi łapkę w górę!
Piękne bananie!
Historia jest zła!
Jeśli się temy oczać, to nie rozlądam sobie swoją.
Dobra robota.
O, dobra.
Tu to mamy.
Podstawy atakowania.
Teraz nauczysz się podstaw atakowania.
At his level we have weapons, and have at his toys are broken.
W tym poziomie mamy bronie i proszę, żebyś zniszczył ten zabawkowy samochód.
Would you like a waste?
Myślisz, że jest to marnotrawstwo?
Hahaha, it is all rigged. Only stress, divergence, please break it.
To oczywiście, że tak. To tylko odstresowywacz. Proszę, rozwal go.
Since the weapons are equipped, please try to hit the car in space.
Z racji na to, że broń już jest założona, to po prostu uderz samochód za pomocą spacji.
Hit three times, the car will break.
Po trzech uderzeniach samochód się zniszczy.
I teraz, w tytulu 2…
No i mamy coś, mamy jakąś maczugę, która jest robiona z plastiku.
I po prostu jest słaba, natomiast nadal jej się tylko włączy do tutorialu.
Wcjął Enter.
A teraz słówka też pokaże status.
I te stats hab zuren ekuipment weapons zlub.
I widzisz, tutaj już się pojawiło w tym menu, że założoną bronią jest maczuga.
Number of…
Co do tych przedmiotów kolekcjonerskich, tak w ogóle.
W tym momencie mamy…
Jeden bals i gota tutorial.
Mam piłeczkę z tutoriala.
Are of 12 box.
Picked up on your own in the tutorial.
Są to strzały, które odbijaliśmy, więc dostaliśmy po prostu przedmioty, które nic nie robią,
po prostu w składzie piłki, plus po prostu są.
Złapałem piłeczkę, która odnosiła się w powietrzu, ale tak jak był powiedziany, ta piłeczka jest zwykłą piłką, po prostu.
Okej. O, to muchot oczywiście jest tutaj.
To rozwalmy to.
Tutaj przepłatę biegać z kontrolem już, bo to jest wszystkie.
No i zaraz go rozwalę. O.
A jest jeszcze więcej, także…
Dwa były.
Czes z wel i lelintz reaset he numberow cars
Wiesz co było zabawne, żeby pozbyć się stresu?
No, podniosę liczbę samochodów
No i mamy teraz 10, jak go zapamiętam
O total numberow obiect z 6
Nie, 6
Troszeczkę skorodowaliś i…
Skibroket arro i broket wa piecesow cars by my self
Jakby wszystkie samochody w to co zwalnimy
Zostawiamy po sobie ten samy szarpar, który trunie w naszego eksistencje
Jesteśmy w średnicy leśniewemki.
Tu jest część tego samochodu, tu jest właśnie wszystko.
To broń jest wolna, jak widzicie.
Mimo, że otrzymaliśmy spadki, musimy napisać na wszystko, żeby ona działała.
Ponieważ otrzymaliśmy spadki, nic nie da.
To nie jest broń maszynowa, ani żadnego typu.
No. Wszystko rozwalone.
God job.
Dobra robota.
JALUNKIE DZWIĘCIE
tak
teraz pora na bossa
na polu walki pojawi się peliczny samochód
które będzie o wiele bardzo wytrzyma linka
będzie być技chy
zrób co najlepszej
zrób competition
ta podsilkaurm R72
pegu
mały i narysowany
Total numberof obiects jedetorycart
to ten duży i patrz on ma też inny dźwięk, zobaczcie
niższy
tak, i teraz on ze względu na inne dźwięki tego wali
jest też wolniejszy
a tutaj się pokaże bardzo
ten dźwięk
to jest uderzenie bronią w krawędź papry
tą konkretną oczywiście
MUZYKA
ZASUKA
Nawet ten dźwięk był inny
Dzieło zgrzeszczenia się dokonało
Dokładnie, świetnie
SELEC WSTADE
No i pora na…
ZERO CZTERY Тутorial REMIX
Tutorial REMIX, czyli remix smouczka
VEL OCA SIONALNIM LAMAL SATOUGH
No dobrze, okazjonalnie jestem bardzo twardy.
Tak nauczyłem ciebie trzech różnych tematów.
Specjalnie dla ciebie stworzyłem przestrzeń, w której możesz sprawdzić swoje umiejętności nabyte w tym samouczku.
Tutaj nie ma żadnych podpowiedzi.
Zrób wszystko czego się uczyliśmy i wyjdź stąd.
Otwarcie drzwi nie powraca do poprzedniej przestrzeni, to znaczy chodzi o to, że drzwi są jednostronne i to w większości miejsc w tej grze, że drzwi prowadzą tylko w jedną stronę, to znaczy może do nich wejść, ale z nich wyjść już nie za bardzo.
Do zobaczenia w następnym odcinku!
Nie mogę się zniszczyć
Trudno do drzwi, jest to obiekt, którego nie można przejść
Więc jest taki dźwięk
Kierowanie się do drzwi
Otwieram drzwi
7 tych lanczerów
Cześć
Drzwi
Trzeba skakać
Trzeba
No ale warto.
A to bum, te dzwoninki.
Samochodziki.
Dąbi się ja wszystkie.
O, total numberów obiectw z 10.
3 na 10. Dobra, to już pomyliłem tamte.
Coś gdzieś jeszcze jedzie?
Tak, tam jest dosyć duża mapa
W tym momencie drzwi się generują.
Jeżeli byśmy byli odpowiednio szybcy,
może by dojść do takiej sytuacji,
że my jesteśmy na samym końcu drzwi,
a drzwi się generują.
W tym momencie drzwi się generują.
Jeżeli byśmy byli odpowiednio szybcy,
może by dojść do takiej sytuacji,
że my jesteśmy na samym końcu drzwi,
a drzwi się generują.
W tym momencie drzwi się generują.
Jeżeli byśmy byli odpowiednio szybcy,
może by dojść do takiej sytuacji,
że my jesteśmy na samym końcu drzwi,
To mogłoby dojść do takiej sytuacji, że my jesteśmy na samym lewej stronie mapy i drzwi zrobią się wtedy po naszej lewej stronie.
I teraz jest samochód, ale go nie walniemy, ponieważ…
No właśnie.
Trzeba gdzieś wskoczyć.
Nie, trzeba po prostu bić go z wyskoku.
Mapa jest mała, więc nie ma problemu, natomiast…
O, przepraszam.
Tu już fajnie mieć przykład, bo trzeba skakać, lepiej biegać i generalnie…
Tu wam się pokażę o tym drzwiami, po lewej stronie.
Swoją drogą on też był mniej wytrzymały, dobra, niż tamten wielki.
I teraz po prawej stronie nie ma nic, po lewo…
Drzwi. Otwieram drzwi.
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁADNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁADNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁADNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁADNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁDNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁDNĄ PRZEDMIOTĘ
DZIĘKUJĘ ZA PRZYKŁDNĄ PRZEDMIOTĘ
Właśnie cały tutorial i jesteś gotowy do rozpoczęcia prawdziwej gry.
Tutorial został zakończony, dom do trzymania przedmiotów jest dostępny, możesz rozpocząć swoją przygodę.
Ta muzyczka oznaczało odblokowanie etapu. Ona pojawia się zawsze, kiedy odblokujemy kolejny etap.
O co chodzi z tym domem? Dom jest po prostu miejscem, gdzie jeżeli chcemy z jakiegoś powodu,
Nie jest to, tak jak mówiłem, konieczne, ale z jakiegoś powodu możemy sobie w nim trzymać różne przedmioty.
Bronie, przedmioty kolekcjonerskie, po prostu taki sejf na przedmioty,
który nie ma jakby w nim potrzeby go używania, natomiast on może ułatwić sprawę w jednym miejscu,
ale to już odkrycie sobie sami.
Dobra, przechodzimy do staga 1, Departure.
Etap pierwszy, Departure, czyli tak jakby taki odjazd, wyjście.
I teraz tak, jak zapewne wiesz i wszyscy wiecie, w Back of Round Table 3
Wszystkie etapy mają swoje scenki.
No tak.
Tutaj sceny mają jedynie etap pierwszy i dwudziesty pierwszy, dwudziestu drugi, dwudziestu trzeci, dwudziestu czwarty.
I dwudziestu piąty.
Tylko te etapy mają scenę, czyli pierwszy i ten od dwudziestego pierwszego w górę. Reszta scen nie ma.
Trzy miesiące temu jakby spróbowałem tego pola walki.
Tak, potrafiłem zatrzymać Jokotanka, który chciał zgromadzić całe jedzenie ze świata.
Jokotank i jego przyjaciel, mroczna osoba, czyli Yamin, Yamizin, Yamin właściwie można mówić,
zaczęli mieszkać w moim domu i wszyscy żyjemy sobie w spokoju.
W ogóle taka też porada, jeżeli ktoś nie chce tego czytać, przypomnianie tekstów litera A.
Oczywiście ja będę to czytać.
Oczywiście z racji na to, że więcej osób pojawiają się w moim domu,
no to też jakby potrzeba nam więcej jedzenia, zwłaszcza dla ekotanka,
niemniej jednak jakby potrafi on sobie zapracować na to jedzenie.
Tak, myślę, że posiłek, na który wszyscy zapracowaliśmy, jest o wiele smaczniejszy.
Co jakiś czas mamy imprezy, robimy imprezy.
Także ludzie z domów naokoło też robią imprezy raz na miesiąc mniej więcej.
I zapraszamy ich oczywiście także do siebie.
Dlaczego nie?
Ale nasz spokój zaczął spadać w stronę kolejnego strachu.
Kto dowied hit?
Nowy horror zbliżył się do naszego domu, bez żadnego dźwięku, natomiast nie mieliśmy w ogóle możliwości, żeby go zatrzymać.
Ant.
Nie przewidzieć. I?
Stage Selecjon.
No i właśnie, to jest taka scenka.
Okej, mamy poziom pierwszy.
1-1 Raiders.
Raiders, czyli po prostu napad, można powiedzieć.
Najeźdźcy jacyś, tak?
No bardziej napad, wiesz?
Aha.
Najbardziej napad, akurat.
Bardziej napad.
Pates.
Wof.
To dalisko od wylat herto.
Hmm.
Dzisiaj jest dobra pogoda też.
Fellow dwa, chattes rigt rice is delicious at such times.
Są panią trzy, well, if you listened to it before, I would soul don’t let all cabout rice. If you want to eat soku, it’s great help, pates.
Friend 2, idę na kwartał, do widzenia.
Do widzenia, uwielbiamy się z tobą.
Tak, ten czas jest rzadki, tak jak powiedziałem.
No to…
Pomóż mi.
Fellow dwa, rach, rach, rach, rach.
Tak, tak, tak.
Fellow jeden, och.
Och.
Fellow jeden, och.
Joko Tanki and Kwihehe same.
Joko Tanki…
Hihihi przyszli.
Chodzi o to, że Yemin generalnie ma taki swój charakterystyczny śmiech.
Darkman, differently, Tchatofyro is more beautiful and wonderful, kuj.
Tak, yyy…
Czasami jest lep…
Znaczy, mówi się za wiele piękniejsze i cudowniejsze, hihi.
A tez, hej Eogus, since you are a loser, you will get me to help you as a punishment well, it was just that he did not help me to tell you the truth.
Tak, to jest jako kara, musisz mu pomóc.
Sigtle jeden people, because he are a noisy messes, he will do a lot of meals if you do it.
Tak, zrobię wszystko, mmm, a propos jedzenia.
Eokotanku, tez why he always fizzes me with food, san not win.
Tak, to dlaczego, to właśnie dlatego, że, mmm, dlaczego, mmm…
Mroko tanku, ty chcesz wygrać?
Nie mogę nigdy wygrać przeciwko jedzeniu
Także nie mogę nigdy wygrać przeciwko jedzeniu
Ty chcesz wygrać przeciwko jedzeniu
Nikt nie może być…
Po…
Boże, jak to powiedzieć, no
Nie wiem jak to powiedzieć
Nie wiem kurde jak to powiedzieć, znaczy
Dlatego, że jakby nigdy nie mogę otrzymać z tego powodu pomocy
O, właśnie
Pates, nowa ist his?
Jakby, co to jest?
Ktoś wybił szybę
O ha ha ha
Ha ha ha ha
Dzięki ha ha ha
Jakby co się dzieje w ogóle
Dzisiaj
Naszą jakby
Celem nie jest jedzenie tylko ty
Ale ja nie rozumiem o co chodzi
Jestem nie doświadczony o co w ogóle chodzi
Tchereare because thenumbe is small
Darkman, och my got tchereare lots of behingit
I get the summoning toll
Pates, ech
Lokotank, no tchereare piętnaście peoplet his time
Besides i set hat
Pates, och my weapon
Och, moja broń!
Lokotanku!
Apparently it seems to take it somewhere.
As various freaking boys seems to have robbed a variety of weapons.
There is no guarantee that he’ll love the boy will somebask.
Wydaje mi się, że ktoś ukradł tą broń i wiadomo, że ją teraz jest, więc nie ma jakby gwarancji, że…
Że…
Że wrócą.
Tak, że wrócą.
Pates, słuchach.
Achach.
Czy… wanie? Czegoś?
Pates, samy achach.
Bipslimy.
O! Przyszedł duży szlam!
Bojs, boja, what is that?
Co to jest?
Bojs, bojs, be, well, everything is just aslime, it is not our enemy.
Dobra, wszystko to jest tylko szlam, to nie jest nasz przeciwnik.
Dark, guły, perhaps, gakis, bojs, are enough for this, because it has a mission to try hard to escape around and manage to kill you.
Myślę, że to wystarczy, żeby ich powstrzymać, bo on będzie tutaj chodzić dookoła i ich zabijać.
Okej!
W tym momencie jest to troszeczkę dziwne, bo taki level dosyć ostrożnie musimy go zagrać, bo mamy 100 HP, jest ich tutaj faktycznie 15 na mapie i mamy dwie możliwości.
Albo uciekamy przed nimi i po prostu patrzymy co się dzieje, jak szlamik zabija, albo zbieramy talerze i rzucamy zbytnich talerzami, bo dlaczego nie?
Tutaj jest też ten szlam, który bije.
Tę naczynia się oczywiście odnawiają, u nich jest nieskończona ilość. Jak to działa?
No właśnie, to jest w przedmiotach dyskamenterem.
I zostawił sobie monetę.
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
O, zjadłam nic, dobra, muszę pozbierać talerzy
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
I to mi
Co to nam czynia? A generalnie to dźwięk na różne przedmioty, a zresztą mężczyzna musi mieć naczynia.
Yyy, to jest ciekawe.
To poleży.
Mamy tylko teraz.
A jak już jej zakończymy level, to ona zniknie.
Wszystko zabite.
Kupiłem go za złoto, okej.
Bojs, bojs, bojs, bojsa, nope, whatest hatstickyslime?
Co to za… szkleisty szlam?
Bojs, boj, kun, dagana kokuku.
Nie wiem co to jest. Jakieś japońskie słówko?
Bojs, bojs, ce, eu, donot, want, to, get, rewenge, onyo, onyus.
Nie chcesz mieć, jakby, nie chcesz naszej zemsty.
Poszli, poszli.
Czyli udało nam się to chyba przejść.
Pates, whatarewenge, whatdididotorewenge?
Jaka zemsta, jakby, o co chodzi z zemstą?
zemstą.
Ewo Kotank.
Ewo Kotank.
Ewo Kotank.
Ewo Kotank.
Ewo Kotank.
It is my responsibility.
To jest jakby moja wina.
If he had not done such an experiment, it certainly would not have been such a thing.
Jeśli nie zrobiłbym tego eksperymentu, pewnie by się to nie wydarzyło.
It did not have to bother you.
Nie powinien ci przeszkadzać.
Never tell us.
Nie ważne, ale, ale ja…
But as it had my better way, but I may have returned it have not had been so.
Let’s get rid of it from here on.
To oczywiście może być prawda, ale oddałeś całe jedzenie, które zebrali chuligani.
Jakby nie są na ciebie źli.
Ale zabiłem ich trochę, dlatego mogą chcieć zemsty.
Tak, błędy, które proponowaliśmy nigdy nie mogły być cofnięte. No to jest prawda.
Więc muszę naprawić tą sytuację.
powietrza, już więcej
Do you understand?
Rozumiesz?
Dark person, no, but is not it all right to bet on it being a good story, so much?
Nie, ale nie chcesz wybrać tak pełnej części od dobrych historii?
O, i talerz
Pates, did you understand?
Rozumiesz?
Dark person, wow, i understand
O, rozumiem
Friend 3, it is bad to break the story, but do not throw faggies to your friends
Jest źle, żeby przerywać komuś historię, ale nie rzucaj talerzami swoich przyjaciół
Pates, och, tchate soka i because i gotacon weniences tore lottery, and tis guły von tebe as nerwous as tis.
A, to odmogę, bo dostałem, właśnie, wgrałem loterię w sklepie i generalnie…
Fellow trzy, asusual, fellow trzy, asusual i tisunusual.
Jakby, jak zazwyczaj, to nie jest… normalne, no.
Pates, i do not van tyoutosal tchat, tcherearealready jeden schleps w chat dojouto?
Tak, został jeszcze jeden talerz, o co chodzi?
Fellow trzy, stopit, iocan hiti twitcht his hammer w henyoutrofit.
Przestań, możesz lepiej walnąć już go tym młotkiem, zamiast z nim rzucać.
Pates, tchate smy hamer, returnit.
To jest mój młot, oddaj mi go.
Fellow trzy, i wan ty ou to ap preciate it thoug hit to kawalt he hamer tchati vas getting picked up hit denant hit.
Tak, chciałem żebyś go jakby… docenił.
If you want some uch, I will give you some ething like et his.
Jeśli bardzo chcesz, to dam ci wszelkiego.
Pates, ejach, ejach, ejou.
Ała, ty.
If this happens, don’t ask questions, launch.
Jeśli to się stanie, nie zadawaj pytań.
No i…
Serio, ta leży?
I w szaju po prostu…
Niszczysz, niszczysz.
Nie, to jest tylko po prostu…
Friend 3, wajta moment.
Did not you say jeden more?
Hoffman did you throw right now?
Czekaj, czekaj, nie mówiłeś, że o jeszcze jedne więcej?
Ile teraz ich rzuciłeś?
Pates, w hat is pięć.
To, tylko pięć.
Wold you play as a sandman?
Hepa chinko you are going to be in the hat.
Left hand you hide behind?
Tak, oddasz mi to paczinko, które tam trzymasz za plecami?
Fellow 3, I understand this hold do it, don’t you?
Rozumiesz, rozumiem, że powiem, co zrobić, prawda?
Pates, surely received.
Oczywiście, otrzymane.
But have I had latter weapon?
Swoją drogą, jakie bronię później?
Friend 1, gaki to okit, eousem to hw scapet.
Oni je zabrali, musieli uciec z tym.
Pates, rach, rach, rach, rach.
Ech.
In his case, it is initial equipment.
Tak, no w tej sytuacji jest to jedyne potrzebne mi wyposażenie, jedyne podstawowe, które mogę mieć, tak?
Fellow 2. It was my sympathy.
To była moja sympatia.
Select stage.
No dobra, no to myślę, że dojdziemy tak do końca pierwszego etapu, nie?
Myślę, że tak.
Lepiej zrobić pierwszego bossa.
Stage jest 1-2.
Some pulsory labor order from fellow.
Tak, więc jakby…
Prośba do swoich przyjaciół, nie? Nie chcę go dokładnie przetłumaczyć.
Fellow 3. Well, give a wahalende.
Dobra, dam tu teraz wyzwanie.
Tchere are lots of pieces of dishes around here, including things you’d have.
Jest tutaj bardzo dużo kawałków talerzy, łącznie z tym, co ty rzuciłeś.
Almost every thing you brought here is yours, so ask him to collect the debris.
Jakby wszystko, to jest twoje, więc w sumie to fajnie, jakbyś pozbierał te szczątki.
Tchere is a garbage box on the left side, so please throw all the falling fragments here.
Yyy, po lewej stronie jest kosz na śmieci, więc wyrzuć wszystkie te kawałki, które tutaj lecą.
z handepietki was ordered 9 fragment softhedisk to beco let’s tedbymy friends
polecam tutaj w collection itemach też, one by się później znikną, natomiast na razie są jeszcze
Zbieramy to enterem
Co piwa, sordyret, 44 frajdy
O co ta gra?
Tak to na przykład w trójce, no to już od razu po tutorialu zaczynamy walkę.
Dokładnie, tutaj jak widać, no nie do końca.
Dobra, wywalamy te resztki.
Fellow trzy, god work, god job, ga ha ha.
Dobra robota!
Pates, hel, i hawe not broken liket his, and moreover, there was not so much in the previous stage.
Ej, ja nie rozwaliłem tego aż tyle i tego tam nie było w poprzednim etapie aż tyle.
It hołkht to hawe trzy felow czterdzieści cztery
czterdzieści pięć i wan tet to be more czterdzieści pięć
buti puti tin tche trasch cananti twas gołot because it was objects
Tak, to były tylko obiekty i wszystko rodziło się do kosza, ale tego było w ogóle dużo, czterdzieści cztery, czterdzieści pięć
Al tchołkht he lauthor says
Ale nieważne co autor powiedział
Pates, es it is gołot tche soundow tche trasch boks please disappear quickly
Tak, rozumiem, to wszystko dobrze, ten dźwięk, niech kosza, niech proszę zniknie szybko
Selec tstade
Przepraszam bardzo, nie mam dźwięku kosza, dobra
St-1-3, stil do indy-o-ry-ob
Jakby wykonał swoją robotę, nie wiem jak to wytłumaczyć
1-1-3, stil do indy-o-ry-ob
A, no tak, no dalej robię swoją robotę
Fellow-3, nof, zleanin bupis ower, gotot heki tchenan den yoyal the dishes
Dobra, więc czyszczenie się zakończyło, sprzątanie
Więc idź teraz do kuchni i przynieś wszystkie naczynia
Lowbring-1, piecesow, stretch to stretch
Gdzieś przynosić jeden po jednym
Pates, no, donotus emesomuch, because ites agame
Nie, nie używaj mnie za bardzo, bo chociaż to jest gra
Fellow 3. Because his stag is departure if you do not have an action part before it and players will surely get bored.
Pates. It is all rigged and will do it, so you’ll be do it, don’t you?
Fellow 2. Es eot san do it, so do it in a hatter.
Pates. Kiwa. Don’t you come out slowly at such times.
Dobra, teraz mamy trochę inną sytuację
Ponieważ mamy tutaj parę osób, które w tym momencie nam nic ciekawego nie powiedzą
To po prawo jest osoba, po lewej są drzwi
I te drzwi są dwie, dwustronne
To znaczy, otwarte drzwi
Prawie te drzwi
Otwarte drzwi
Ale o co chodzi?
Po lewej stronie mamy te naczynia
Tu jest wszystko jedno naraz
Tu jest obiedliwe, tylko jest chyba oś sześć
Tu jest coś fajnego
Zobaczmy, jak to zrobimy.
Zobaczmy, jak to zrobimy.
Zobaczmy, jak to zrobimy.
takich naraz, musisz tak po jednym waszyć.
Dokładnie, jedno po drugim, jedno po drugim.
No, nudne po prostu.
Uprowadzę.
Uśmiechniwa rzecz, nie wiem po co.
Słuchaj, tylko potrafię sobie podłużyć czas gry.
No cóż.
A, i tu na przykład…
Właśnie, tutaj jest ten,
To zabronienie używania broni
To jest to odłączone już
To obecnie używanie broni jest rozlimitowane, ale w ogóle są przeciwwyłączone
Tak naprawdę
Tak samo przedmioty, na przykład granata nie rzucimy jakbyśmy go mieli
Nie da się nic z tym zrobić
Kolejny
🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁�
Jeżeli wciśniemy D i ruszamy strzałkami, jest taki dźwięk jakbyśmy chodzili na przykład pełną zbronią, albo pełną przedmiotami.
I nieraz w tej sytuacji, zwłaszcza kiedy już mamy cheatów, po wciśnięciu Entera gra się wysypuje.
I ten błąd nie jest naprawiony do dzisiaj, a szkoda, bo potrafi zepsuć grę, po prostu zepsuć.
Po prostu otwarcie menu tego pod D i jego zamknięcie Enterem może czasami wysypać grę, co jest dość niepokojące.
No ale cóż.
Głównie z racji obsługi serwisu, tak jak powiedziałem.
Więc głównie z tym problemów nie ma.
No ale jest taki problem ogólnie, więc wolę o nim powiedzieć, że jest.
Jeszcze dwa zostały.
Trzeba się nabiegać niestety.
No właśnie.
Drogi najgorsze też sobie nie przyspieszymy
Znaczy możemy, cheatując, natomiast normalnie nie
Jeszcze jeden
🎵🎵🎵
Cztery, ostatni.
Zresztą widać, ponieważ nie mam dźwięku.
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
DZIĘKUJĄCYM PAMIĘTNICZYM KONIECZNIMOŚCIM
Tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-tch-t
Nie możemy już zrobić czegoś, co uważamy za złe w tym momencie.
Generalnie pracowaliśmy bardzo źle.
Ze względu na to, że nasza grupa na chłopców, chuliganów znów zaczyna się wściekać.
Więc mam do ciebie prośbę.
Zatrzymaj ucieczkę tych chłopaków
Dark Gou’y. Because the boy from Hoi Sa boy has also been attacking buildings around here. The world may become a mess again.
Tak, ponieważ oni generalnie atakują wszystko, niszczą budynki, więc świat może stać się chaotyczny jak wcześniej.
Hades. Nothing should end. Here are also some panions and here is a story.
Tak, no przecież jest tu historia, są przyjaciele, czemu nie?
Yoko Tank. You passed the test, so I owe you one.
Tak, jakby spasowałem historię, więc zostałeś jedyny.
Jeśli to zrobisz, będziemy z tobą współpracować w pełnej sile, więc…
Yaminin, egzorcyzmuj.
Zadanie, przepraszam, zadanie.
Jest to dość agresywne, natomiast nie może zostać pomocy.
Dziękuję.
Przywołuję sobie dwa stwory.
Chodzi po prostu o to, żeby pokazać swoje umiejętności w walce.
Co potrafimy dalej po tym czasie, kiedy nic nie robiliśmy.
Co to jest? Lili! Przepraszam, ale to mój koteczek. Lili! Przestań drapać w plecak.
No nieważne, generalnie lubię walczyć, więc czemu mam tego nie zrobić?
Mamy tutaj dźwięk bossa, nie wiem czy zauważyłeś. Ten dźwięk, który był też w jedynce.
No tak.
Sobie paczinko zostało zmodyfikowane.
Cholp downtche spaceke landio ucan make a bal in succesjon.
Jeżeli będziesz trzymać klawisz spacji, to piłeczki odą strzelać cały czas.
Use it well.
Użyj go dobrze.
Teraz generalnie mamy na planszy dwóch przeciwników.
Totalnips limeposition 25 heigt 0.
Duży szlam, który potrafi strzelać wodą.
Grandcruiserposition 87 heigt 0.
Jakiś wielki grążownik, który sobie jeździ i potrafi nas uderzać swoim ostrzem.
Generalnie taktyk na przejście tego jest parę, ponieważ mamy młot i mamy paczinko.
że mamy broń dalekiego zasięgu i mamy też broń bardziej w zwarciu do używania.
Taktyk jest kilka. Ja preferuję dwie, ponieważ ta szlama będzie strzelać wodą co jakiś czas czy tak, czy tak.
Możemy zrobić to tak, żeby on bił ten samochód, nie nas, więc możemy go zniszczyć w ten sposób.
A druga taktyka polega na tym, żeby samochód ostrzelać z paczynka, a szlama bić młotem. Co wybieramy?
A co według Ciebie daje większy sukces?
No wiadomo no tak, że ta druga taktyka na pewno jest bardziej efektywna.
No to spróbujmy może tej drugiej.
Teraz mogę do niego strzelać.
Tu się on tu się zbliża, natomiast dość wolno.
Lili! Lili!
Przestań!
No cóż, to jest urok audycji na żywo, słuchajcie.
Tak, to jest urok audycji na żywo, swoją drogą u mnie też przy kablach znajduje się Kotek, tak w ramach ciekawostki powiem, natomiast Kotek nic z kablą nie robi, no widocznie u Patryka po prostu Kotek bardziej chciał zwrócić na siebie uwagę.
Zmieniła się amunicja, no to trzeba będzie mu młotać.
A, bo teraz jest to jak z tymi broniami, które możemy mieć wybrane.
I co?
I teraz wpiskając cyfry…
Jak lepiej broni.
OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF OOF O
Dobra Patec
Dobrze Patec
Tak to jest ten czas kiedy chłopaki się pojawiają
Szukałem rozwiązania jakby
Żeby pogodzić się z samym sobą
Natomiast nie mogłem ich znaleźć więc zapytałem się Pateca
Tak weź to razem z dwoma
Ludźmi którzy szukają
To jest kamień, który potrafi czytać wszystko z umysłu człowieka.
Tak, zawsze miałem dziwne światło, natomiast tym razem światło wyświetla obraz.
Ej, ale to przecież były też świetne rzeczy, no przecież klucz do mrocznego…
Do mrocznego pokoju też był dziwny.
To jest też urządzenie, które stworzyliśmy.
Możesz zawsze być z nami w kontakcie, kiedy tylko chcesz.
Tak, po prostu jest to urządzenie, które działa jak trochę taki wideotelefon.
Może strożny.
Zanim umrzesz, zabij to z podmuchem śmierci.
Czyli w sumie bronią tegoż Jemina, on też ma swój mroczny miecz.
Pates, es, es, es, es, i understand.
Tak, tak, tak, tak, rozumiem.
Fellow trzy, es, jeden times is fine, i understand.
Tak, raz jest, raz jest dobrze, rozumiem.
Ind his wald he urneow Pates againbegan zur tain.
Tak, no i znów przygoda Patesa się rozpoczyna.
I odblokowałem się.
Kolejny obrońca.
Oblokowałem się drugi stage, oblokowałem też sklep.
Jak wiem, po każdym stage’u jest coś.
Głównie sklepy.
Jest jakiś sklep Joko Tanka.
Jestem nieznajomym.
Dlatego, że chciałbym mieć pieniądze, więc robię bronie i sprzedaję.
No i możemy kupić w niego HP Up, czyli po prostu From Gold I.
Chodzi o to, że każde następne HP jest droższe.
Ale kiedy kupujemy je hurtowo, kupujemy je po cenie obecnej.
To znaczy, jeżeli teraz kupię 100 HP, zapłacę 100 monet.
Jeśli teraz kupię powiedzmy 50 HP, potem drugie 50, mogę zapłacić ich 200.
Im więcej kupuję, tym cena rośnie, natomiast ona rośnie tylko w sytuacji,
kiedy zrobię to drugi raz.
Tak?
Tak.
Ryżowa kulka, która daje 20 HP.
Po prostu daje 20 HP.
Taki młotek, który odpycha przeciwników.
Ten młotek jest o wiele krótszy i krótszy i ma znajmniejsze obrażenia niż ten normalnie oryginalny młotek,
natomiast odrzuca przeciwników na kilka kratek.
Może być dobry, kiedy chciałabyś, żeby twój przeciwnik był trochę dalej od ciebie.
Poziom etap drugi nazywa się głęboka tajemnica. Ja myślę, że na tym można skończyć tak naprawdę, no bo tak to będziemy przechodzić dalej, dalej.
Dokładnie, wiesz co, ja myślę, że ewentualnie nie przechodząc już tego drugiego poziomu można pokazać, co jakby w pierwszym jego rozdziale, że tak powiem, się kryje.
I na tym zakończymy, żeby gdzieś tam naszym słuchaczom narobić trochę smaka.
Tak, mamy tutaj dokładnie.
Droga, która się zmieniła.
Pates wyszedł z rodziny i odszedł z domu.
Co? Co? Co? Dlaczego?
There was a different view from there.
In the meantime, a small number of young boys were just wandering around.
Nevertheless, not that number has interested dreadfully, is not it warming up to slimy?
Anyway, it is necessary to look around to have a hole at home.
If you wanted to have a backdoor, so you decided to go to the next house.
Człowieka, który ma u siebie tylne drzwi w domu.
No i mamy tutaj ślamy, mamy wszystko, rozwalamy.
Największe są kulki do paczinko, które możemy podnieść.
A to są ci chłopcy, czyli chuligani, co byli tam wcześniej, tylko trochę mocniejsi.
Także tak to wygląda.
Jeszcze taki mam pomysł.
Jeszcze taki mam pomysł, żeby jeszcze bardziej dać smaka na grę.
Ja załaduję na chwilę swojego save’a i pokażę, co można robić, jak się jest już…
Wiecie co, wiesz co
Ten dysk lokal
No się już przeszło trochę
Jasne
W jedynce tego nie pokazałem, bo w sumie nie miałem zobaczenia na pod ręką
Tutaj jeszcze mam
Org
Sontimuerea
Lea
5
Datum
Stag 2
No i się na sam level
W ogóle ja mam tutaj
100 tysięcy
100 tysięcy
HP
Brawo
Z tego mam
A co do broni, powiedzmy, że użyjemy sobie
Su
Sto
Dos
Slo
W
Ze
Lectos, Megaton, Lues, Forfawrat, Woods, Kleje, Soft, Plasma, Softpoint, Machinę, Gun
120
Mam trochę pocisków, ale nie ważne
Dobra
Później możemy, jak mamy już większy poziom, możemy
CTRL i
Kupić taki przedmiot, który nam sam zbiera złote
Żeby wejdziemy na przedmiot
Goldcon
Teraz włączyłem cheatera, dlatego że chcę szybciej się poruszać, natomiast
O, tu jest więcej.
Golf.
Taką kartkę.
I normalnie możemy się zabawić.
I teraz to, co powiedziałem o broniach,
które… Są dwie bronie,
a to już nawet nie pokażę.
Uwielbiam takiego levela, gdzie można to fajnie pokazać.
Są dwie bronie,
które ulepszają się trochę…
Są takie, które nie są jakby… Są ulepszalne.
Aha.
na poziomie 10 tysięcy
to wszystko zniszczymy na hita nawet w drzwi
więc tutaj
kurat balans w trójce jest gorszy
ale jakby broń jako ataka się ulepsza
w dwójce
z tego też oczywiście w trójce rośnie zasięg miecza
i jakby można też walić to co jest nad nami
w dwójce miecz ma zawsze taki sam zasięg
działa to
jest to już wymaksowane, ale działa to tak
Wszystko się rozmawia.
To tej drugiej broni?
Super elec, stones, chyper, slice, bla, donot, vor, ryt, chat, jeden, neodymium, mas, huriken, jes, lonegen, pater, laun, hover, bom, l, super elec, tromagnet, stones, hover, super, ston, chyper, slice, bla, donot, vor, ryt, chat, jeden, nes, lonegen, pater, laun, hercz, hover, bom, laun, zenina, deser, bor, kof, hop.
Dzięki za oglądanie i do zobaczenia w kolejnym odcinku!
Nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie
Kiedy trafi się przeciwnik, to nie trafiący to.
Jak widzisz, to to zniszczyło.
Możesz wysyłać po prostu spację.
I nic więcej nie robi.
Wszystko się rozwali od zetknięcia.
Ja jestem teraz nad nimi, więc po prostu mogę zagrać tylko…
Ale zabawa tam jest fajna, prawda?
Tak to wygląda. Myślę, że tutaj można by pokazać i pokazać.
Zgadza się, ale tu rzeczywiście już w tym momencie, jak uda się mieć odpowiednią kolekcję broni
i odpowiednie zasoby finansowe, to wtedy naprawdę można się w to bawić
Wtedy to już jest bardzo, bardzo proste.
No tylko…
Wszystkie bronie, tak.
Tylko tak, tylko to no
niestety do tej prostoty
to trzeba najpierw się trochę napracować.
Mamy użytkownika Borkow,
który jest z nami ponownie,
więc
zaraz zobaczymy.
Tak naprawdę to
chyba wszystko, jeżeli chodzi
o prezentację.
Bo tak mi się też wydaje.
Tak, no to teraz zobaczymy, co nam nasz słuchacz będzie chciał powiedzieć, albo o coś zapytać, bo na razie go nie widzę.
Znaczy, nie widzę, żeby włączył sobie dźwięk, ale to zobaczymy, może zaraz się uda.
O, cóż, gra rzeczywiście fajna i tak jak pamiętam w poprzedniej audycji wspominałeś, że w sumie ta dwójka jest chyba taka dobra na początek.
Tak.
I wydaje mi się, że to rzeczywiście coś w tym jest.
Tak, dla mnie to jest takie 2-1-3, czyli w sumie jedynka jest fajna, chodzi o samą historię, samą eksplorację terenu, natomiast trójka to jest cóż taki typowy action RPG platformer.
Tak, ale rzeczywiście jest to fajne, przynajmniej na samym początku nie jakoś bardzo wymagające, no bo trójka, od samego początku mam wrażenie, że jest już jednak troszkę trudna.
No tak, mamy platforming na przykład.
No dokładnie.
Więc tutaj tego jeszcze nie ma.
Mam kilka pytań.
No, witamy, słuchamy.
Witamy i słuchamy.
Co do broni?
No, słucham Cię.
Po pierwsze, czy bronie mają jakąś wytrzymałość?
Nie, wytrzymałości jako takiej nie mają.
Wytrzymałości jako takiej nie ma.
Zależy chyba, że mówimy o pistolecie,
bo wtedy musi do niego kupić amunicję,
natomiast tak to wytrzymałości jako takiej nie masz.
I czy jest jakiś system celowania na przykład?
Nie. Zresztą on by nie miał sensu,
dlatego że jest to mapa 2D, więc w sytuacji,
gdyby to była mapa 3D, to miałoby to sens.
i słuchasz po której stronie masz przeciwnika
i po tej stronie obracasz się w tę stronę i po prostu go w tę stronę uderzasz.
No chyba, że masz broń, która oczywiście…
Jak wygląda strzał do góry?
A no to w sumie to mogę pokazać. Dobra pytanie.
Słuchać cały czas mój komputer?
Nie, na razie nie, bo wyłączyłem udostępnianie.
To musisz udostępnić jeszcze raz.
A to damy jeszcze raz, bo w sumie to jest warte pokazać.
W sumie to trzeba, bo zapomniałem, a w sumie dobrze to pokazać.
No to zaraz to.
Uruchomimy, mam nadzieję.
Tylko pamiętaj o stereo, tak?
Powinno być okej.
Jest okej.
Google Drive się odezwał.
Niestety.
Dobra.
Jak wygląda strona w górę?
Oczywiście.
Orgress on the front side.
W d***ie.
Wracamy do levela, gdzie coś w góry, rzeczywiście w górze jest.
Ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super, super
Potrafi strzelać tylko w górę?
Tak.
Tak.
One tylko w górę.
Jak to wygląda na przykład w przypadku sterowania jakimiś
pojazdami?
No nie ma czegoś takiego, to tylko w trójce są samoloty.
Tutaj tylko chodzimy jako tako.
A Patryku to od razu zapytam, bo tam jest…
A nie, przepraszam, jest łódeczka, jest łódeczka.
Bo tam strzelałeś w górę,
natomiast przed momentem
pokazywałeś taką broń właśnie,
była też takim UFO, to czy na przykład na to UFO można by było wypuścić drugie UFO?
Nie.
Aha.
No właśnie, w sumie faktycznie są dwie jakby nazwijmy to pojazdy, dwa.
Jeden to jest oczywiście to super UFO tak zwane, którym rzeczywiście możemy po mapie latać,
natomiast ono lata na wysokości jeden, więc jakby trochę za nisko.
Natomiast jest jeszcze łódka, która jest jakby chwilowa.
Łódka działa tylko tak, że my ją sterujemy, jedynie możemy nadać jej kierunek jazdy,
to znaczy wsiąść do niej w odpowiednim kierunku, czyli lewo czy w prawo.
Generalnie chodzi w tym miejscu o to, żeby z łódki wyskoczyć w odpowiednim momencie, żeby się nie rozbić o drzwi.
Tak.
Okej.
Jest to praktycznie już koniec gry, pod koniec gry, tak.
Czy borą się jeszcze jakieś pytania?
Gra jest odporna na titan beam.
Nie, nie, nie. Jeżeli ktoś chce, można sobie HP podbić, gold podbić, w sumie wszystko można podbić.
Tylko pytanie, no tak, no zależy, tylko właśnie dochodzimy do sytuacji, czy ktoś sobie chce pograć, żeby pograć, czy pograć, żeby mieć wszystko wymaksowane.
A na przykład to, jak ty, Patryku, zrobiłeś właśnie to przyspieszenie swoich ruchów, co też pokazywałeś, to czy to właśnie cheat engine, czy jakieś kody w grze?
To są kody w grze, których cała lista jest, ale ja taki mam, nie wiem, ja mam taki biotek, myślę, że tego to nie zdradzę, sobie niech poszukają gra, słuchacze, bo to jest, to można znaleźć dosyć prosto.
A to też grę potrafi bardzo ułatwić, więc myślę, że lepiej jak ktoś chce naprawdę to sobie poszuka, nie?
A gdzie takie kody wpisać?
Kodów kota właśnie wpisuje.
Generalnie z nim jest tak, że musimy na przykład trzymać określone klawisze, żeby to zadziałało.
Powiedzmy, że chcemy przyzwać sobie kota,
to po prostu wciskamy trzy litery oznaczające tego czyjta, no w tym momencie akurat w wersji angielskiej cat.
Przykładowo taki kot, więc jeżeli trzymam te litery wszystkie naraz,
oczywiście mogę najpierw trzymać A czy tam C, potem do tego dociąć A, dociąć T, puścić.
Wtedy ten kot się stworzy.
Tak samo z innymi czytami, po prostu wciskając określone kombinacje
klawiszy danych czyt się stosuje.
Mamy czyty na kota, na psa, mamy na przyspieszenie, mamy na latanie po mapie,
co akurat nie zawsze działa.
Mamy maszynę, która strzela, więc mamy całkiem fajny zasięg.
Mamy też psa, który przynosi nam złoto.
Ale to jest specjalnie przez twórców?
Tak, tak.
To jest stworzone tylko…
Tylko trzeba to odkryć.
Na przykład w Trójce jest tylko jeden kot, na kota.
Ale kot jest za to bardzo wszechstronny, bo potrafi rozwalać ściany,
może ścigać konkretnego wroga.
Tak, natomiast to warto wspomnieć, że to też nic za darmo,
bo na przykład jeżeli takiego kota sobie przywołamy
i on nam zniszczy jakiegoś przeciwnika, to nie dostajemy za to punktów.
No nie. Ale paradoksalnie, żeby mieć wszystkie bronie w trójce,
kota trzeba mieć, żeby rozwalać ściany,
ponieważ żeby zrobić Cutspear, czyli kociom włócznie,
najlepszą włócznie w grze, tego kota musimy,
ponieważ musimy mieć 100 kawałków ścian,
a to tylko może kot zniszcząc ściany załatwić.
Ha, ha.
A ile taki kot trwa?
On trwa, dopóki ma jakby…
Tak, przyspieszenie działa, dopóki nie skończymy etapu.
lot na mapie dopóki nie wyskoczymy, jakby jest całkiem w górę z tego czegoś.
Natomiast kody w stylu kłasie kota czy maszyny działają
do momentu, kiedy wszyscy przeciwnicy na mapie nie zostaną zniszczeni lub
dopóki to coś nie zostanie zniszczone. Kot jest bardzo odporny na zniszczenie
i bardzo ciężko go zniszczyć. Pies
da się go zabić dość prosto, maszynę da się najprościej rozwalić generalnie, ale generalnie
trwa to do momentu, kiedy wszystko z mapy ściągniemy
lub tak jak mówię, jeżeli coś, na przykład powiedzmy, że
jakiś tam stwór rozwali nam tego kota czy tam psa,
bo wtedy wiadomo, że on też nie istnieje, wtedy już przestanie działać.
Ale też tego kota w trójce przynajmniej, bo nie wiem jak na przykład w dwójce,
ale w trójce można go odesłać, ten kot ma swoje takie menu,
którym możemy sterować.
W dwójce nie ma czegoś takiego, mało tego, w dwójce jest inny problem z cheatami,
kot na przyspieszenie jakby do tego nie wchodzi w ogóle.
Problem jest taki, że jeżeli przywołamy sobie kotki, pieski, robociki i wszystko inne,
wciśniemy literę D i wciśniemy Enter, istnieje szansa, że grzana się po prostu wykrzaczy.
wykszaczy. Jest jakiś błąd nienaprawiony cały czas.
Okej.
Jest trochę ostrożnie, trzeba z tym sobie radzić.
Zresztą w sumie dobra, myślę, że jest to dosyć ciekawe.
Trzeba to ostrożnie robić,
bo nie zawsze, ale nieraz gra się może po prostu wykszaczyć.
Bywał jakiś błąd japoński.
Nie wiem nawet, czy tam dokładnie, jakiś runtime error i do widzenia.
Straciłeś cały postęp.
I gra się po prostu zamknie.
Tak.
A oni dają jeszcze co do trójki, z tym serwerem i backupami, to da się hasło zresetować jakoś.
Tak jak powiedziałem, nie używałem tego, więc nie wiem, ale no, powinni napisze, bo są maila do twórcy, nawet po angielsku.
A ja używałem tego bardzo, bardzo dawno temu, więc też nie pamiętam, jak mam…
Myślę, że jak napiszesz do Juki, a na maila, to raczej ci pomoże, także to nie będzie problemu z tym.
Czyli tam nie ma opcji reset password normalnie?
Raczej nie, nie wiem. Mówię tak jak mówię, tego nigdy nie używałem.
Znam osoby, które tego używały, może się odezwam w komentarzach.
Ale ja tego nie używałem.
No to do zobaczenia na następnej audycji.
Dziękuję.
Dzięki.
Dzięki.
O Rytm Tengoku.
Tak.
Będzie w czwartek.
Dokładnie.
No dobrze.
To w takim razie, cóż Patryku, chyba to tyle.
Jeżeli chodzi o Bokurano w wersji drugiej, czy coś jeszcze?
Tak.
Odsumować mogę to w ten sposób. Jeżeli szukacie dobrej, dobrej audio, darmowej gry, to nie trzeba dalej szukać.
Bo są to jedne z najlepszych gier audio i to przy okazji darmowych, które można w ogóle pograć.
Bo jest taka, że nie ma, moim zdaniem, lepszych, nie ma lepszych, lepszych darmowych.
I to takich, które były zawsze darmowe, bo AHC, A Hero’s Call jest teraz darmowe, ale to nie było wcześniej darmowe.
On zgadza się.
Więc wiecznie darmowych nie ma lepszych gier niż to.
Okej, jeszcze Shadow Line można by pod to podciągnąć, bo to jest też gra bardzo dobra i też japońska,
którą z Fondu Rogue Legion prezentował jakiś czas temu.
Gra bardzo dobra i też darmowa.
No, a to jest też w ogóle bardzo ciekawe, bo ta gra, przecież Bokurano, nawet i w tej najnowszej swojej wersji,
to już liczy sobie ładnych kilka lat.
Bo Korana i Buken 3 wyszło chyba w 2014, ale było rozwijane na pewno do roku 2020, więc i tak długo.
Miała być wersja 2.0, która tam miała wprowadzić 30 rzeczy, natomiast ona nie wypaliła z jakiegoś powodu.
Miało być to płatne, ale nie wypaliło. Ogólnie wypalił tylko słownik tłumaczeń, który jest płatny, ja to nawet rozumiem.
Bo tak naprawdę jak ktoś nie chce, to sobie go nie kupi, może sobie tłumaczyć grę po prostu tłumaczem.
Dokładnie, ale akurat słownik sobie kupić myślę, że warto, bo to…
Nie jest to też droga zabawka, chyba 5 dolarów kosztuje czy coś takiego, więc…
No, to jakoś tak to było.
Nie jest to zabawa droga.
No cóż, także życzymy Wam udanych rozgrywek.
Jeżeli będziecie mieć jakieś pytania, coś będzie budziło Wasze wątpliwości,
no to są komentarze, myślę Patryku, że będziesz zaglądał od czasu do czasu.
Oczywiście, tak, oczywiście, że tak.
Okej, no cóż, to na dziś tyle. Przypominam, gra Bokurano Daibouken 2, Patryk Chojnacki ją prezentował.
Counter and Contra, tak, tak.
Tak jest. Dzięki serdeczne za dziś. Ja również dziękuję za uwagę, Michał Dziwisz.
Do usłyszenia, kłaniam się do następnego spotkania na antenie Tyflo Radia.
Był to Tyflo Podcast. Pierwszy polski podcast dla niewidomych i słabowidzących.
Program współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wszystkie nagrania publikowane w serwisie www.tyflopodcast.net są dostępne na licencji CreativeCommons - Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
Oznacza to, iż nagrania te można publikować bądź rozpowszechniać w całości lub we fragmentach na dowolnym nośniku oraz tworzyć na jego podstawie utwory Zależne, pod jedynym warunkiem podania autora oraz wyraźnego oznaczenia sposobu i zakresu modyfikacji.
Przekaż nam swoje 1,5% podatku 1,5 procent Logo FIRR Logo PFRON Logo Tyfloswiat.pl

Czym jest Tyflopodcast?

Tyflopodcast to zbiór instrukcji oraz poradników dla niewidomych lub słabowidzących użytkowników komputerów o zróżnicowanej wiedzy technicznej.

Prezentowane na tej stronie pomoce dźwiękowe wyjaśniają zarówno podstawowe problemy, jak metody ułatwienia sobie pracy poprzez korzystanie z dobrodziejstw nowoczesnych technologii. Oprócz tego, Tyflopodcast prezentuje nowinki ze świata tyfloinformatyki w formie dźwiękowych prezentacji nowoczesnych urządzeń i programów. Wiele z nich dopiero znajduje sobie miejsce na polskim rynku.

Zapraszamy do słuchania przygotowywanych przez nas audycji i życzymy dobrego odbioru!

Tematyka

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych