Tyflopodcast w Radiu EN – Gry dla niewidomych
Dodany 19 kwietnia 2011
2 komentarze
Prezentujemy kolejną audycję, która odbyła się na antenie Radia EN. Tym razem Michał Dziwisz i Tomasz Tworek rozmawiali na temat różnych gier, z jakich może skorzystać osoba z dysfunkcją wzroku.
Pliki do pobrania :
Pobierz plik z audycją: Tyflopodcast w Radiu EN – Gry dla niewidomych
Ten podcast był pobierany 5253 razy
Komentarze
żenada. szkoda prądu i czasu na ten podkast. jak sobie pomyślę, że pobierając go i słuchając przyczyniłem się do efektu cieplarnianego, to mi się płakać chce. dobrze przynajmniej, że nie ścieliścieżadnego drzewa. Tomku, na drugi raz może się przygotuj do nagrania, bo chwilami nie mogłem was słuchać, taka bezsensowna paplanina. nic pożytecznego. wiem, że o grach dla nas wiele powiedzieć ni można, choćby z tego powodu, że jest ich bardzo mało, to jednak myślałem że cosik się tu więcej dowiem. nie ma się co dziwić, że nie ma fajnych gier audio, bo po pierwsze kreciaków jest za mało żeby się opłacało pisać a po drugie jeżeli ktoś uważa, że 13 euro to potężna kasa jak za grę no to sorry. sprawdzccie jaki budżet miał np. Wiedźmin 2. może poprostu nasze myślenie, że nam się wszystko za darmo należy jest złe? a takie odnoszę wrażenie. ciężko mi uwierzyć w to, że w takim cudownym kraju jak Polska nie ma kilku, niekoniecznie niewidomych informatyków, którzy rozumiejąc problem napisaliby coś z jajem. dla mnie 99% tych gier dla ślepaków to kiła.
dodam jeszcze, że kilka lat grałem na mudzie Barsawia za pomocą Mush`a i było git. a ostatnio łupałem w przeglądarkową wersję 8-bitówki Kolony http://www.kolony.net ale już nie gram bo gra ma takie bugi, że nawet je znając nie chce się dalej grać. jest też przeglądarkowa Mafia, ale upierdliwy problem z nią jest taki, że niektóre działania trzeba potwierdzać wpisując kody capta, a wtyka webvison ma dzienny limit.
szkoda, że zapomnieliście o SoundRTS, o której wiem właśnie od was. przy okazji dodam, że dzięki tej grze zainteresowałem się pythonem 🙂
pozdrawiam.
No cuż, posłuchałem parę razy tej audycji, bo gry to też moja działka, siędzę w tym już trochę, nie miałem jak się wypowiedzieć na antenie więc zrobię to tu.
Wpierw może powiem w co ja grałem w zasadzie nie ma gry audio w którą bym nie grał, ile z nich przeszedłem a ile nie, trudno powiedzieć.
W mudy qróbowałem grać, ale mnie to jakoś nie wciągnęło.
Więcej było tych opisów które się powtarzały i doprowadzały mnie do Szewskiej pasji niż fajnej gry.
Z gier dla widzących to grałem w Shanka, Gta, i Colin Mcraerally.
Teraz kilka uwag do Toma Tworka.
Ja wiem, że te gry to po pierwsze są niekiedy kiepskie dźwiękowo, krótkie i kiepsko niekiedy grywalne.
Jednak muszę też tu wyjaśnić dlaczego tak jest.
Po pierwsze firmy tworzące gry audio to zazwyczaj jedna lub parę osób gdzie jedna programuje i pisze projekt gry, druga robi dźwięk a dwie pozostałe to betatesterzy.
Natomiast gry video są robione przez olbrzymie firmy, gdzie jest sztab programistów nawet z całego świata oraz testerów.
Dlatego taka różnica.
Gdyby gry audio były robione choćby przez Microsoft, co jest bardziej realne niż na przykład Electronic arts, pewnie było by to inne.
Każdy człowiek ma swoją opinię na ten temat, jednemu jakaś gra się podoba i jest dla niego dłoga a dla innego gra jest beznadziejna.
Ty Tomku obrzydziłeś słuchaczom gry, które być może komuś się podobały, dlaczego nie napiszesz jakiegoś listu do producenta gry, że jego gra jest kiepska, krótka i jeszcze jakaś tam, mówisz, że gry są trochę za wysokie, i nie są adekwatne do swej ceny i cena ich mogłaby być niższa akurat nie wypowiem się tu o tym.
Najbardziej mnie rozbroiło to, co powiedziałeś na temat gry 3D velocity pozwolę sobie zacytować
'Według mnie grę można ukończyć w dwadzieścia minut, t* jest żart…’.
To chyba lirinie jesteś jedynym niewidomym graczem, który w tak szybkim czasie skończył tą grę, bo jaoś nikt na forum ppcprograms, audiogames, czy klango tego tak nie określił, no i nie powiedział tego, że dźwięki są z Cartoon Network.
No może filmik startowy przypomina odgłos odkurzamza.
Jeżeli sądzisz że ta gra jest tak łatwa, to udowodnij to, bo trochę ci nie wierze, po za tym mam pełną wersję tej gry.
Gdyby faktycznietak było, niktby w to nie grał, a munavar z bpc programs nie pracowałby nad kolejną wersją.
Wszędzie, gdzie wchodzę na fora, czytam, że wiele osób się zatrzymuje podczas tej gry, bo czegoś w trybie misji nie umie przejść.
Ja nie wiem, bo mam tą grę od paru dni i grałem tylko w racing mede.
Fakt może, że to nie jest symulacja lotu na wysokim poziomie, ale bardze chiałbym, abyś zrobił jakąś peezentację i pokazał, że tak rzeczywiście jest.
Dlaczego po zakupie grynie napisałeś munawarowi, że jak to ująłeś żajujesz tych pieniędz na tą grę, że przeszedłeś ją w 20 minut, chętnie posłucham twojej prezentacji na ten temat, powinieneś pokazać i uzasadnić, dlaczego ta gra jest tak beznadziejna
Ja zlobię sądę na audiogames forum i się dowiem, co ludzie sądzą o tej grze.
Uważam, że w tej audycji było więcej krytyki, która była nieuzasadniona niż dobrych opinii.
Według mnie poziom gier audio jest jaki jest, ale trzeba się cieszyć z tego co się ma.
Ciekawe, co by było, gdybyśmy nie mięli żadnej gry audio, srzynajmniej nie było by na co darzekać.